Jei skaitote šį straipsnį, tikriausiai dirbate technologijų srityje ir galbūt jau prisidėjote arba norėtumėte prisidėti prie modernaus produkto kūrimo. Skaitykite toliau ir sužinosite, kodėl kuriant produktą svarbus produkto dizainas ir ką reiškia būti produkto dizaineriu.

Produkto dizainas – viskas viename.

Visų pirma, kuo užsiima produkto dizaineris?

Sąveikos arba naudotojo patirties (UX) dizaineriai tiria vartotojo elgsenos modelius  ir analizuoja, kaip iš anksto nustatytą vartotojo poreikį galėtų patenkinti konkreti programa.

Grafiniai arba vaizdo dizainerių darbas – kurti „tikrąjį dizainą“: vinguriuoti tarp skirtingų erdvių, piešimo planšetėmis sukurti gražius, spalvotus, ryškius vaizdinius.

Animacijos dizaineriai– „kietieji“ dizaineriai, kuriantys aikčioti verčiančią atgijusią animaciją.

Vartotojų tyrinėtojai geriausiai išmano vartotojo poreikius, nes jų darbas – išanalizuoti kliento protą. Klausdami sudėtingų klausimų jie gauna sudėtingus atsakymus ir žino, ko reikia klientams bei nepamiršta, kad klientai – visada teisūs.

Duomenų analitikai – tikrieji produkto dizaino mokslininkai, atliekantys produkto bandymus, surenkantys ir tvarkantys produkto duomenis. Išanalizavę milijonų klientų duomenis, būtent jie paskelbia, kuris produkto dizainas geriausias.

Prototipų kūrėjai atsakingi už svarbų produkto kūrimo etapą, t.y. produkto prototipų gamybą. Kuriant produkto prototipus greitai paaiškėja, ar produktas veiksmingas: vos per kelias valandas ar dienas pasiliekama prie dviejų ar trijų galimų produkto versijų.

Verslo strategai turi atsakyti į klausimą: „Kodėl mes tai darome?“ Jie nustato kiekvieno sprendimo reikšmę verslui – norint sėkmingai plėtoti verslą, svarbu žinoti, kodėl priimami vienokie ar kitokie su verslu susiję sprendimai.

Paprastai visi šie dizaineriai dirba atskirai. O štai laikams keičiantis produkto dizaineriui privalu turėti visų minėtųjų dizainerių savybių, plėsti technologijų dizainerio įgūdžius ir įgauti naujų, anksčiau nevertintų ar dar net neatrastų įgūdžių.

 

Produkto dizaino procesas.

Produkto dizainerio darbas yra kur kas daugiau nei tik produktą paversti patraukliu. Iš tiesų, produkto dizaineris padės jums nustatyti problemą bei pagaminti, išbandyti ir pristatyti šią problemą išsprendžiantį produktą. Jei jau turite tokį produktą, produkto dizaineris pasakys, kur slypi produkto silpnoji pusė. Produkto dizaineris pradės analizuoti iškeltą problemą: surinkęs duomenis bei suburęs įvairiapusę komandą pristatys kuo daugiau problemos sprendimų, o pasitaręs su vartotojų tyrinėtojais paruoš bandymų planą ir galiausiai vartotojams pristatys galimus produkto prototipus, kad šie juos įvertintų.

Tada pateikiamos kelios pilnai paruoštos, iškart problemą išsprendžiančios produkto koncepcijos, kuriose bus nurodyta, kaip, kada, kokius bandymus atliekant turėtų būti plėtojamas produkto dizainas. Produkto dizaineris dirbs ir su produkto gamintojais, ir su marketingo specialistais. Pristačius produktą, produkto dizaineris stebės vartotojų nuomonę ir kitą informaciją, kuri gali signalizuoti, kad metas keisti produkto dizainą.

Produkto dizainas – jūsų prekės ženklas

Klientai jus rinksis dėl atsakingo marketingo specialistų darbo, t.y. svarbu, kaip produktas reklamuojamas ir pristatoma produkto žinutė. Jei produktas neatitiks reklaminės informacijos, klientai daugiau jūsų nesirinks. Produkto dizaineriai atsakingi už tai, kad skelbiama produkto informacija atitiktų produkto esmę, todėl ypač svarbu, kad marketingo specialistai ir produkto dizaineriai dirbtų išvien.

Produkto dizainas neišspręs visų jūsų bėdų

Produkto dizainas išsprendžia vartotojo bėdas taip, kaip naudinga jūsų verslui. Vienas svarbiausių produkto dizaino etapų – suprasti kiekvieno priimamo sprendimo reikšmę verslui: renkami viso proceso duomenys, vartotojų tyrinėtojai domisi, ar spėjimai teisingi, o produkto sėkmė įvertinama išanalizavus verslo duomenis.

Produkto dizainas prisitaiko

Šiuolaikinis pasaulis nesustoja – tai, kas buvo įdomu vakar, šiandien jaudina kur kas mažiau, o rytoj bus išvis nebeaktualu. Produkto dizaineriai dar tik ieško sau vietos technologijų srityje, tačiau privalo būti lankstūs, privalo suprasti, kad dizainas – amžinas, nematomas. Problemos turi būti sprendžiamos skirtingai.

Produkto dizainas keičią produkto sampratą

Dauguma vis dar nesupranta, kas gi yra tas produkto dizainas. Deja, bet dizainas vis dar neretai suvokiamas tik kaip grožio aspektas: „Tegu būna gražu“ – „nurodoma“ produkto dizaineriams. Tokią sampratą būtina keisti. Kadangi produkto dizaineriai pristato vartotojo patirtį, aplinkiniams reikia pasakoti apie tai, kas daroma ar galėtų būti daroma.

Produkto savininkas turi: suprasti programavimą, valdyti laiką, apskaičiuoti biudžetą, suprasti verslo ypatybes, gebėti analizuoti ir t.t. Toks turi būti ir produkto dizaineris– galbūt jo portfolio ir gražus, bet ar būsimasis produkto dizaineris gali būti vienas iš svarbiausio produkto kūrimo dalyvių? Geras produkto dizaineris išmano animaciją, prototipo kūrimą, programavimą, analizę, vaizdo ir sąveikos dizainą. Jis žino, kada užtenka pristatyti tik produkto karkasą, o kada jau reikia sukurti tobulą maketą; žino, kada reikalinga animacija, o kada jau būtina kurti prototipus. O svarbiausia – geri produkto dizaineriai žino, kaip įtikinamai pristatyti problemos sprendimo būdus.

 

Apie visa tai ir dar daugiau galite sužinoti naujuose TechAcademy kursuose – Produkto dizaino mokymai.